i nazwą przedmiotu na jaki zostały napisane.
Tajemnica
przedsiębiorstwa jest to termin prawniczy, który został
wprowadzony ustawą z
dnia 16. kwietnia 1993 roku.
Najczęściej przytaczanym przykładem doskonałego utrzymywania tajemnicy przedsiębiorstwa jest receptura popularnego na całym świecie napoju gazowanego – Coca Coli. Stworzył ją, w 1886 roku, aptekarz John Stith Pemberton i do tej pory nie została opatentowana. Zabieg ten uchronił jakże cenny „przepis” na ten gazowany napój przed setkami identycznie smakujących substytutów. Tak jak w przypadku Walkmana firmy Sony The Coca Cola Company chroni wygląd i kształt butelki (wzór przemysłowy) oraz logo (znak towarowy).[...]
Wyjawienie tajemnicy przedsiębiorstwa organom ścigania w przypadku wszczęcia śledztwa jest obowiązkiem przedsiębiorcy. Ponieważ tylko wtedy organy te będą w stanie określić, czy faktycznie nastąpiło jej naruszenie lub też ujawnienie. Jednak nie mają one praw do korzystania lub sprzedaży otrzymanej wiedzy innym przedsiębiorcom bez zgody uprawnionej do tego osoby. [...]
Rodzina
– pojęcie, definicja, własne rozumienie – przykłady
dezintegracji
i problemów wychowawczych
w środowisku mojego miejsca
zamieszkania – miejskie
lub wiejskie.
Rodzina
–
podstawowa jednostka społeczna składająca się z rodziców i
ich dzieci, cechuje
ją więź formalna, wspólnota materialna, mieszkaniowa oraz
zespół określonych
funkcji:
- Prokreacja – współżycie seksualne rodziców i związana z tym ciągłość gatunku,
- Funkcja społeczna – opieka, wychowanie oraz zaspokajanie potrzeb emocjonalnych i materialnych dzieci,
-
Funkcja kulturowa,
- Funkcja gospodarcza.
Na funkcje rodziny wpływają (i zmieniają je) środowisko oraz zmiany następujące w otaczającym świecie. [...]
Środowisko miejskie jest bardzo specyficzne. Wszystko jest „pod ręką”: żłobki, przedszkola, ośrodki zdrowia. Pomimo różnych problemów pomiędzy samymi rodzicami, ci starają się chronić, w ich mniemaniu, nieświadome jeszcze dziecko, przed „problemami dorosłych”. Dzieci instynktownie wyczuwają zmiany w atmosferze, co przekłada się na ich zachowanie we własnym, małym środowisku (koledzy „z podwórka”, przedszkole”). Stają się często agresywne i wyładowują złość na otaczającym je świecie. Dobry pedagog jest w stanie taką sytuację wychwycić i podjąć odpowiednie działania : rozmowa z dzieckiem i rodzicami, a w razie potrzeby skierowanie takiej rodziny do psychiatry.[...]
Mówi się, że potrzeba jest matką wynalazku. Polskie społeczeństwo nie jest jedynym borykającym się z dezintegracją rodzin i problemami wychowawczymi. Na pomoc wychodzą media. Program „Superniania”, w którym rodzice mogli zobaczyć i dowiedzieć się, jak radzić sobie z poszczególnymi sytuacjami i problemami, zrobił furorę. Był to pierwszy tego typu program pokazujący bezpośrednio polskie rodziny, ich kłopoty i rady, jak je rozwiązywać. Będąc „na fali” nagrano jeszcze kilka podobnych programów, które również nie zawiodły producentów.[...]
Peadgogika społeczna
RAPORT
(gmina miejska)
z operatorów kamery: przetwornik matrycowy 3CCD, ośmiokrotny zoom optyczny, 16. bitowy system audio, system nagrywania DV. Ponieważ firmy zajmujące się videofilmowaniem proponują cały szereg imprez, jakie mogą nagrać (wesela, chrzty, Komunie, studniówki, urodziny),
a konkurencyjność, popyt, podaż czy reklama i promocja są różne dla każdej z tych uroczystości, raport prezentuje tylko jeden typ usługi – videofilmowanie wesela.[...]
Na opisywanym rynku nie ma raczej możliwości zmian. Rynek nie przyjmie wielu usługodawców proponujących podobne produkty. Dwie nowe firmy
to maksimum możliwości zmian w branży. Przesycenie rynku nie skończyłoby się dobrze dla producentów, a w dalszej perspektywie i dla konsumentów. Na początku firmy obniżałyby ceny i koszty, nie jest również wykluczone zastosowanie dumpingu cenowego przez któryś podmiot, co w konsekwencji mogłoby doprowadzić do upadku części z nich. Pozostali na rynku producenci mogliby wejść w zmowę, by nie powtórzyć takiej sytuacji tworząc model oligopolu.[...]
Sposoby na reklamę i promocję w każdej branży są takie same. Reklama w lokalnej telewizji, prasie, strona internetowa to najpopularniejsze opcje wybierane na promocje firmy. Żaden z usługodawców nie przeprowadził wstrząsającej kampanii reklamowej, która zapadłaby w pamięć. Ogranicza się to raczej do pokazywania filmiku demonstrującego jakość oraz sposób wykonania usługi. Najwięcej jest plakatów i ulotek reklamujących rodzaj oferowanych usług. Nigdy jednak nie podaje się pełnych informacji,
by potencjalny klient musiał udać się do zakładu, żeby uzyskać pożądane przez siebie informacje. Istnieje wówczas możliwość użycia siły perswazji
i daru przekonywania przez osobę od kontaktów z klientami. Właściwie jedyna, niezależna od funduszy firmy, metoda to tzw. marketing szeptany.[...]